Güncel Haberler

Pfizer/BioNTech aşısını olan sağlık çalışanı ciddi reaksiyonlar nedeniyle hastaneye kaldırıldı

The New York Times’ta yer alan habere göre, ABD Alaska’da aynı hastanede çalışan iki sağlık uzmanı, Pfizer / BioNTech aşısını aldıktan dakikalar sonra çeşitli semptomlar geliştirdi. Bu çalışanlardan birinin yaşadığı tepkinin hayati tehlike oluşturduğu belirtildi.

Hastanenin acil servis müdürü Dr. Lindy Jones, 10 dakika sonra alerji öyküsü olmayan orta yaşlı bir kadın çalışanın anafilaktik reaksiyon (anafilaksi adı verilen, ciddi, potansiyel olarak yaşamı tehdit eden ve acil tedavi gerektiren alerjik reaksiyon) yaşadığını söyledi. aşı uygulandı. Kadının yüzünde ve göğsünde kızarıklık olurken nefes darlığı ve yüksek kalp atışından etkilendi.

YOĞUN BAKIM ÜNİTESİNDE ALINDI

Jones, sağlık uzmanına ilk önce şiddetli alerjik reaksiyonlar için standart bir tedavi olan epinefrin enjeksiyonu yapıldığını söyledi. Daha sonra kadının semptomlarının azaldığı ancak daha sonra tekrar ortaya çıktığı belirtildi. Jones, bu nedenle kadının yoğun bakıma götürüldüğünü ve iki gece gözlendiğini ve durumunun stabil olduğunu açıkladı.

Hastaneden yapılan açıklamada, ikinci işçinin aşılamadan 10 dakika sonra gözlerinde şişlik, baş dönmesi ve boğazda kaşıntı geliştirdiğini söyledi. Acil servise götürüldü ve epinefrin, Pepcid ve Benadryl ile tedavi edildi, ancak hastane reaksiyonun anafilaksi olarak kabul edilmediğini söyledi. İşçi bir saat içinde normale döndü ve serbest bırakıldı.

ABD’DEKİ AŞI ÇALIŞMALARINI ETKİLEMEZ

Ancak sağlık yetkilileri, vakaların aşı uygulama planlarını aksatmayacağını ve şeffaflık için bilgi paylaştıklarını söyledi. Şimdiye kadar toplam 144 doz teslim eden hastane, hiçbir çalışanın deneyimlerinin aşı için sıraya giren diğer kişiler üzerinde olumsuz bir etki yaratmasını istemediğini söyledi. Alaska’nın baş sağlık görevlisi Dr. Anne Zink, “Aşılama programımızı, dozajımızı veya rejimimizi değiştirme planımız yok” dedi.

Öte yandan, 44.000 katılımcıyı içeren bir klinik araştırma, Pfizer / BioNtech aşısının güvenli olduğunu ve yaklaşık yüzde 95 oranında etkili olduğunu göstermesine rağmen, Alaska vakalarının olası yan etkilerle ilgili endişeleri artırması muhtemeldir. Uzmanlar, aşı olanların, aşı şirketlerinden olumsuz reaksiyonları dikkatlice izlemeleri için daha sıkı veriler talep edebileceğini söyledi.

AŞININ UYGULANDIĞI YERDE YETERLİ OKSİJEN VE EPİNOFRİN KAYNAĞI OLMALIDIR

ABD Gıda ve İlaç Dairesi’nin (FDA) Pfizer / BioNtech aşısına acil kullanım onayı vermesini öneren bilim adamlarından Doktor Paul A. Offit, aşının etkilerine karşı uygun önlemlerin şimdiden alındığını söyledi. Offit, aşılamadan sonra örmeyi 15 dakika bekletmenin kadının hızlı bir şekilde tedavi olmasına yardımcı olduğunu belirtti. Offit, “Bunun, aşı dağıtımını kesintiye uğratmamız gerektiği anlamına geldiğini düşünmüyorum, ancak araştırmacılar, aşının hangi bileşeninin bu reaksiyona neden olduğunu bulmalı” dedi.

ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezlerinden (CDC) Dr. Jay Butler, aşının anafilaktik reaksiyonları yönetmek için yeterli oksijen ve epinefrin kaynakları olan kuruluşlarda uygulanmasını önerdi.

İNGİLTERE’DE BENZER DAVALAR GÖRÜLDÜ

ABD’li sağlık çalışanının aşıya tepkisinin de geçen hafta İngiltere’de iki sağlık çalışanında görülen tepkilere benzer olduğu belirtildi. Aşının yaygın kullanım için onaylandığı İngiltere’de geçen hafta iki benzer vaka görüldü.

İngiltere İlaç ve Tıbbi Ürünler Düzenleme Kurumu (MHRA), ilaçlara ve gıdalara karşı şiddetli alerjik reaksiyonu olan kişilerin vurulmaması gerektiğini belirtti.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu