AktüelSağlık

30 Yaş ve Altındakilerde Görülen Kalp Rahatsızlıklarının Sebebi Aşı Olabilir

ABD, yeni tip COVİD-19 aşısı yaptıran 30 yaş ve altı insanlarda kalp iltihaplanmasına sebep olabileceğini açıkladı.

CDC ( Hastalık Kontrol ve Önleme merkezi), 30 yaş ve altı yetişkinlerde görülen kalp iltihabı rahatsızlığının sebebinin aşıyla bir bağlantısı olabileceğini açıkladı.

Yapılan açıklamada çoğunluk olarak Moderna veya Pfizer-BioNTech aşılarından birini yaptıran 30 yaş ve altı grupta 1200’den fazla kalp kası ve kalp zarı iltihaplanması görüldüğünü belirtti.

Bu çalışmaya başkanlık eden Dr. Grace Lee, “Görülen kalp kası iltihabı vakalarının aşıyı takiben ortaya çıktığı belirgindi ve sıklıkla ikinci dozdan sonraki hafta içinde genel olarak göğüs ağrısı şeklinde kendisini belli etti.” ifadesini kullandı.

Lee, CDC yetkililerinin, potansiyel risklerin nasıl yönetileceğini ve uzun vadeli bir sorun olup olmadığını tam olarak anlamak için daha fazla veri toplamaya çalıştıklarını söyledi.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu